vandalee https://www.facebook.com/PilatesOlomoucKalokagathia/

Je libo dietu nebo změnu životního stylu?

31.03.2020

     Nikdy jsem si nemyslela, že když si za cílovou skupinu své práce vyberu běžné lidi a nikoliv sportovce, tak budu jako trenér a lektor více poradcem a psychologem. První roky jsem byla "trubkou všepomáhající", inu ono se těžce chápe, že někdo říká: "Já chci zhubnout. Já chci trénovat. ....." a koná tak jako by chtěl ještě více přibrat a být ještě více v nepohodě.

      Ale když jste tou TRUBKOU a nemáte dostatečné osobní hranice, tak se z vás začne stávat Matka Tereza, ale Tereza léčí jen ty, co už je nemoc zcela pohltila a pokora k nim vstoupila s touhou se uzdravit. Jenže relativně zdravý nevědomý jedinec - ono je otázkou kolik těch skutečně zdravých zde po Zemi kráčí, je jedincem dosti nepokorným. Postupně hledá důvody proč ne a z nich plynou výmluvy a vy á la TRUBKA jste nápomocen a jedete na 250 procent, protože chcete skutečně pomáhat....... a teď bych mohla psát celou esej ......, ve které bych popsala, jak jsem se začala mít ráda a přestala být TRUBKOU:-)  a pochopila, že svou energii již budu propůjčovat jen lidem, kteří si ji skutečně zaslouží.

     Přeji si být nápomocna lidem, kteří pochopili, že já za ně nic neodcvičím, nebudu je kopat, aby dodržovali režim a nebudu jim propůjčovat své oči a svou mysl, aby na tento svět hleděli s úsměvem. Neučíme se drilem, nýbrž chybami, jak moudře pronesl pan Lewit. Pokud pochopíme, že pravidelnost a pokora nejsou drilem, máme nakročeno správným směrem. Poté nás však čeká dlouhá cesta k sebelásce.

     Mám úžasnou známou, která mi v tomto KORONA období nešťastně napsala: "Já mám pořád hlad. Chybí mi někam odejít... být v jednom kole.... to pak na jídlo ani nepomyslím.. :-) mám moc času a moc jídla v lednici:-)

     Máte to také tak, že "musíte být" v jednom kole, abyste se nepřežírali a poté měli pocit selhání?

    Pokukujete po nějaké dietě?

Čím začít?

Kdykoliv uvidíte nový dietní režim, který o sobě tvrdí, že je vhodný pro všechny - buďte skeptičtí.

Buďte si vědomi své individuality.

Může se stát, a objevuje se to poměrně často, že váhový úbytek je příliš rychlý. Potom je nutno stravovací režim upravit tak, aby k poklesu hmotnosti nedocházelo tak razantně. Úbytek hmotnosti je ten nejmenší problém, jestliže zápasíte se svojí váhou. Ale pamatujte si, že Vaším konečným cílem je optimální zdraví a celková výkonnost, tzn. dosažení rovnováhy mezi Vaší hmotností, výškou a postavou.

Nadměrný váhový úbytek je znamením podvýživy, která oslabí Váš imunitní systém - čili přesně to, čemu se snažíme vyhnout. Proto používejte všechna doporučení rozumně.

Plná verze bude v sekci určené pro kurzisty - sekce VIDEO KURZY
https://www.facebook.com/PilatesOlomoucKalokagathia/
vandalee